مرجع مقالات رسمي اپليكيشن مرجع مقالات رسمي اپليكيشن .

مرجع مقالات رسمي اپليكيشن

معماري تميز چيست

امروزه هر اپ نويسي مي‌داند كه در شرايطي‌كه ميخواد پروژه اش در بعدي به بن بست نخورد و بتواند به راحتي آن را پيشرفت دهد بايستي كدش منظم و قابل تلاوت باشد و در صورتيكه هم بخواهد در دسته شغل نمايد طراحي اپليكيشن تمامي جوارح مجموعه مي بايست بر پايه ي يك ضابطه واحد كد نويسي نمايند . البته در ميان اين همگي معماري و ضابطه و شيوه نامه هاي متفاوت كدام را مي بايست تعيين كرد كه هم درعين آساني ، راياپارس منظم و حاذق باشد ؟ جواب اين پرسش معماري پاك ميباشد

درود محمد رجب زاده هستم application و در‌اين پست ميخوام براتون معماري پاك مايكروسافت رسيدگي كنم
دلايل و بايستگي استعمال از معماري بر هيچ يك از ما پوشيده وجود ندارد ولي كدام معماري قضيه اين ميباشد ؟؟؟ 🤔🤔🤔🤔
 
معماري منزه چيست ؟معماري پاك يك معماري بي آلايش البته كار كشته ميباشد كه بوسيله مايكروسافت ارائه گرديده و مايكروسافت در پروژه هاي خويش نيز از آن به كار گيري ميكند . 
معماري منزه چند قاعده و ضابطه معمولي دارااست كه سبب ساز ميگردد اين معماري در عين آساني توانا بوده و بتوان از آن در پروژه هاي بسيار خرد تا بسيار بلندمرتبه فارغ از دردسر بهره مند شد .
 
معماري پاك مطلوب چه پروژه هايي ميباشداز معماري پاك ميتوان در هر پروژه با هر اندازه اي به كار گرفت ، از يك بلاگ بي آلايش گرفته تا يك مغازه تبارك يا اين كه حتي اپليكيشن هاي تلفن همراه و نرم‌افزار هاي دسكتاپ تمامي مي‌توانند با اين معماري نوشته شوند .
 
معماري پاك چه نرم افزار نويسي مي خورد در صورتي شما نرم افزار نويسي مبتدي و تازه كار يا اين كه حرفه‌اي ميباشيد ، در شرايطي كه جديد چندماه ميباشد اپليكيشن نويس گرديده ايد يا اين كه چندسال ميباشد نرم افزار نويسي مي‌كنيد اين معماري بدردتان مي‌خورد ، به اين دليل‌كه شغل و مراحل اپ نويسي را براي شما بسيار سهل وآسان كرده و پروژه هاي شما با سرعت و چگونگي بسيار بيشتري نسبت به پيشين توسعه و گسترش داده گردد .
 
از كجا بايستي يادش بگيرم ولي مي رسيم به قسمت ديدني نوشته ي علمي ، از كجا ميشه اين معماري قوي رو فراگرفت ؟ 
شما ميتونيد به آساني با كاوش عبارت "Clean Architecture Docs" در گوگل از روش مستندات مايكروسافت آن را فرا بگيريد
چنانچه نمي خواهيد خويش را مشغول تلاوت مستندات گويش انگليسي فرماييد اينجانب به شما عصر معماري منزه تاپلرن رو توصيه مي‌كنم


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۳:۵۲ توسط:علي پور موضوع:

مزاياي زبان برنامه نويسي كاتلين

توان متعددي در پيشرفت اندرويد داراست  طراحي اپليكيشن و در پروژه‌هاي backend مثل Spring 5 نيز استعمال ميگردد.
سوئيچ كردن از جاوا به كاتلين راحت ميباشد؛  راياپارس صرفا افزونه كاتلين را نصب نمائيد، آن را به فولدر‌هاي تشكيل داد Gradle (Gradle build) اضافه كرده و "Convert" را كليك فرماييد.
مشتمل بر توابع extension هوشمندي ميباشد كه به گسترش‌دهندگان امداد مي‌نمايد APIهاي تميزي بسازند.
سيستم نوع آن null ميباشد؛  application ايراد null پذيري (nullability) يك ايراد زجرآور در جاوا ميباشد، و از‌آن‌جا‌كه اكثر اوقات اندرويد از null براي علامت دادن عدم مقدار به كارگيري مي‌نمايد، كاتلين اين نقص‌ را با قرار دادن null به طور بي واسطه در سيستم نوع آن حل مي‌نمايد.
اين نحوه مختصرتري نسبت به جاوا ميباشد، كه در معناي مجال كمتر براي غلط مي باشد.
سازش با جاوا؛ شما مي توانيد ماژول‌هاي تازه را در كاتلين بنويسيد و مطمئن باشيد كه آنان در كنار كد جاواي مو جود فعاليت مي‌نمايند. كاتلين با آحاد قاب‌ورك‌ها و كتابخانه‌هاي جاوا، JVM عمل مي‌نمايد و قادر است با سيستم‌هاي تشكيل داد Gradle يا اين كه Maven مخلوط خواهد شد.
توسعه و گسترش‌دهندگان مي توانند از كتابخانه Anko و بيش تر از 2000 پروژه كاتلين در گيت‌هاب منفعت‌مند شوند.
تاييد كاتلين هيچ هزينه‌اي ندارد (به جز يادگيري و يادگرفتن).
معايب كاتلين
زماني تك تك اعضاي گروه به كاتلين سوئيچ مي‌نمايند، به جهت سينتكس مختصر اين گويش، منحني يادگيري شيب‌دار سريعي داراست (كه‌اين هم موهبت ميباشد هم معضل).
سرعت كامپايل شدن نسبت به جاوا كندتر ميباشد.
جامعه گسترش‌دهندگان آن خرد ميباشد؛ كه در معناي منابع آموزشي محصور و ايراد در جستن جواب سوال هاي ميباشد. نگاهي به Stackoverflow بيندازيد، صرفا حدود 8000 پرسش تگ گرديده با كاتلين در قبال 1.37 ميليون پرسش در خصوص جاوا وجود داراست.
توسعه و گسترش‌دهندگان با سابقه كاتلين هنوز كيميا ميباشند، به اين ترتيب كشف كردن يك معلم عالي براي دسته‌تان سخت ميباشد.
auto-complete اندرويد استوديو و روندهاي كامپايلر براي اعمال در مقايسه با پروژه‌هاي خالص جاوا آرام‌خيس ميباشد.
مفاد به كار گيري
در اينجا پروژه‌هاي شگفت‌انگيزي كه با كاتلين مندرج‌اند را ذكر مي كنيم:
نرم افزار اندرويد Basecamp 3
نرم‌افزار KotlinConf Schedule
سود‌گيري
در حالي كه كاتلين مزاياي بخش اعظمي را ارائه مي دهد كه جاوا آن‌ها‌را ندارد، هنوز چند كمبودها دارااست. زماني به اعضاي گروه خويش اذن مي‌دهيد كه كاتلين را تجربيات نمايند، به خيال و خاطر داشته باشيد كه جابجايي به يك لهجه تازه براي توسعه و گسترش‌دهندگاني كه تا قبل از اين با ابزارها و استراتژي‌هاي ديگري شغل كرده‌اند، مدام داراي هيجان وجود ندارد.
شما مي بايست دست كم يك ماه به مجموعه خويش مجال دهيد تا با كاتلين آشنا شوند، و اين ريسك وجود داراست كه ممكن ميباشد بعضا اعضاي گروه وقت گذاشتن براي فعال سازي پروژه كاتلين را نپذيرند. همينطور مي بايست دقت داشته باشيد كه جاوا هيچ جا نمي‌رود و براي توسعه و گسترش نرم‌افزار اندرويد ضروري خواهد ماند.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۸:۵۷ توسط:علي پور موضوع:

نكاتي براي توسعه‌دهندگان اندرويد

شعور دستور كار‌هاي گسترش
گوگل شركتي ميباشد كه پشت سيستم طراحي اپليكيشن استدلال اندرويد قرار گرفته ميباشد و آنان دارنده گروه جامعي از استانداردها ميباشند كه در‌صورتي‌كه مي خواهيد نرم افزار‌هاي اندرويد را در Play store منتشر نماييد، بايستي آنها‌را رعايت فرمائيد.
اين دستور كار‌ها يوزرها را توانمند راياپارس مي‌سازد تا تخت‌گاز فهم و شعور نمايند كه نرم افزار شما چه گونه عمل مي‌نمايد، اپليكيشن‌ها را با يكديگر سازگار مي‌سازد، application و اعتقاد و باور نتيجه ها مي‌نمايد كه يوزرها به احتمال خيلي زياد مجدد از اپ شما به كار گيري نمايند. پس آنها‌را انجام فرمائيد.
شعور نيازهاي يوزرها‌تان
اكثر اوقات توسعه و گسترش‌دهندگان در جلوي برگه اكران قرار مي گيرند، و نرم‌افزار‌هايي كه با نيازهاي محصور آن ها مواجه ميباشد را گسترش داده و پيشرفت مي دهند. با اين اكنون برنده‌ترين نرم افزار‌ها آن‌هايي مي باشند كه با پيش بيني ذهنيت مخاطب ساخته مي شوند. مقصود اپ مي بايست پاسخگويي به نيازهاي يوزرها باشد.
وقتي كه اپ در حالا اجراست، هر سيرتكامل خلل مطرح گرديده را عده‌آوري كرده و به رفع آن بپردازيد. در حالتي كه يوزرها حس نمايند كه شما به خير در هم اكنون رئيس ايرادات مي‌باشيد، آنان به صورت مداوم از نرم افزار شما به كارگيري مي‌نمايند.
اكثر زمان ها، توسعه و گسترش‌دهندگان مهارت‌هاي كدنويسي قويي دارا‌هستند، ولي رابط‌هاي پياده سازي‌گرديده را به طور ضعيف نشر ميدهند. به خيال داشته باشيد كه يوزرها به كدهايي كه شما نوشته‌ايد عشق‌اي ندارند، آنان تجربيات front-end را ميخواهند. در حالتي كه شما طراح رابط خير و خوبي نيستيد، پس با هر كه اين فعاليت را به خير و خوبي بلد ميباشد همياري نماييد. در‌صورتي‌كه كسي را براي گروه خويش پيدا نميكنيد، اصول پياده سازي را بياموزيد و برخي بسته‌هاي بدون‌پول UI را دانلود فرمائيد.
از اندرويد به كارگيري فرماييد و آپ تو ديت بمانيد
تعجب آور به لحاظ ميرسد، البته اكثري از بسط‌دهندگان اندرويد يوزرها اندرويد نيستند. نرم افزار‌هاي اندرويد غالبا معمولي‌خيس از اپليكيشن‌هاي iOS بارگيري مي گردند.
با غرق كردن خودتان در اندرويد بيشتر از گوش دادن به يوزرها اپ‌هاي خويش تجربيات استحصال مي كنيد. در دولت ها اندرويد كمپاني نمائيد تا با اشخاص هم‌درنگ رابطه برقرار فرمائيد. در انجمن‌هايي مثل Google+ كه مورد كاري آنان با شما يكي از ميباشد شغل نمائيد. بخش اعظمي از آنان پرجنب‌ و جوش و الهام‌قسمت مي باشند.
به عبارتي‌طور كه گفتيم اندرويد كالا گوگل ميباشد. بعضي وقتها گوگل دوست دارااست به‌روزرساني را براي سيستم دليل خويش منتشر نمايد. براي مثال با تكثير Android 7.0 Nougat، قابليت گسترش اپليكيشن‌هايي وجود داراست كه مي توانند تعدادي شغل را جاري ساختن دهند.
يك‌سري وظيفه بودن به اپليكيشن‌ها اذن ميدهد تا كاغذ اكران دستگاه‌ها را از هم غيروابسته كرده و يك سري اپ را با هم جاري ساختن نمايند. اين كارايي فوق‌العاده موثر ميباشد و نخسين بار در روي داد Google اعلام شد. با ادامه اين حوادث، تكنيك‌هاي جديدي را خواهيد يافت كه نرم‌افزار‌هاي شما‌را بهبود ميبخشد. Google I/O گزينه عشق و علاقه ماست، كه كنفرانسي ميباشد كه عالي ميباشد آن را از دست ندهيد. اين گزينه به ما ياري مي‌نمايد تا به‌روزرساني‌هاي نرم افزار خويش را محافظت كرده و بين اولي افرادي باشيد كه استانداردهاي نو را پياده‌سازي مي‌نمايند.
مدام براي دستگاه‌هاي چندگانه بسط مييابد
او‌لين دستگاه اندرويد ما يك برگه اكران 3 اينچي داشت و نرم افزار‌هايي كه گسترش داديم بسيار خوب بودند... تا وقتي كه همت كرديم آن ها را روي يك كاغذ اكران بلندمرتبه‌خيس نماد دهيم؛ آنها مفتضح به لحاظ مي‌رسيدند.
اندرويد به يوزرها آزادي كار ميدهد تا اشكال دستگاه‌ها را جهت اعمال، با تعداد متعددي اندازه‌هاي گوناگون براي اكران گزينش نمايند. تحت عنوان بسط‌دهنده، بايستي اعتقاد و باور نتايج فرمائيد كه اپليكيشن شما بر روي تعداد متعددي از دستگاه‌هاي ممكن (در‌صورتي‌كه بر روي تمامي آن ها خير) به خير و خوبي پياده سازي شد‌ه‌است.
با اين وجود، ناممكن ميباشد كه‌اين دستور به طور فيزيكي بر روي هر دستگاه اندرويدي آزمايش خواهد شد، و حتي ثروتمندترين كمپاني‌هاي گسترش تنها ميتوانند يك كتابخانه دستگاه محصور را نگه دارا‌هستند. براي غلبه بر اين ايراد، ما از پيكسل‌هاي density-independent در layoutها استعمال مي كنيم.
مطمئن گرديد كه اپليكيشن شما بر روي هر دستگاهي سريع ميباشد. ما از اجراي هر نرم‌افزار‌اي كه نمايد جاري ساختن ميگردد دست ميكشيم، و به طبع ما صرفا نيستيم و بيشتر عموم نسبت به نرم‌افزار‌هاي نمايد همين شم را دارا هستند. پس مطمئن گرديد كه نرم افزار‌يتان را باصرفه كرده‌ايد. ميتوانيد سرعت نرم‌افزار خويش را با جلوگيري از به كارگيري از متغيرها و آبجكت‌هاي غير ضروري ارتقاء دهيد.
نرم افزار خويش را آزمايش فرمائيد. آن گاه آن را مجدد آزمايش فرماييد. و مجدد آزمايش نمائيد.
تحت عنوان يك توسعه و گسترش‌دهنده حرفه اي، شما نمي‌توانيد اپ‌اي را فارغ از آزمايش كردن آن تكثير دهيد، البته اين فعاليت وسوسه‌انگيز ميباشد تا اين فرآيند را ناديده بگيريد. اين قضيه بسيار التفات داراست و ممكن ميباشد ظاهرا مشكلي نباشد اما بعداز نصب و راه‌اندازي باگ‌ها خودشان را نشانه ميدهند، پس مسلما كارايي نماييد پيش از آنكه اپليكيشن خويش را بر روي دستگاه حقيقي و واقعي جاري ساختن فرماييد، بر روي مشابه‌ساز اندرويد (Android simulator) آن را آزمايش نمائيد.
بعد از تايپ كردن كد، شما مي دانيد كه نرم‌افزار چه طور عمل مي‌نمايد،


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۰:۵۶ توسط:علي پور موضوع:

اندرويد استوديو چگونه كار مي كند؟

اندرويد استوديو به شما قابليت مي‌دهد طراحي اپليكيشن كدنويسي اندرويد خويش را ريلكس خيس ايفا دهيد و اپليكيشن متبوع خويش را سريعتر توسعه و گسترش دهيد. عنصرها حياتي اندرويد استوديو همينطور به شما ياري مي‌نمايد تا كدهاي جانور را دستكاري نماييد و پيكربندي مورد نياز را براي سرازير‌خيس كردن اجراي اپ اجرا دهيد.
ميتوانيد با مشابه‌سازي نرم افزار راياپارس در دستگاه گوشي يا اين كه رايانه خويش، پيشرفت اپليكيشن خويش را با Android Studio ملاحظه كنيد.
عنصر IDE با رندر كردن ايرادات در Android Studio به اعمال شغل هاي هنگفت براي شما امداد مي نمايد.
از آنجايي كه اندرويد استوديو چند ابزار پيشرفت دهنده را در يك جاي مخلوط مي نمايد، فعاليت پيشرفت را بسيار معمولي خيس و سريع خيس مي نمايد و فارغ از آن، پيشرفت نرم‌افزار مجال بيشتري ميبرد.
اركان كليدي اندرويد استوديو چيست؟چهار عنصر application كليدي Android Studio را تشكيل ميدهند كه هركدام از اين موادسازنده تحت عنوان يك واحد براي ياري به ايجاد كرد نرم افزار اندرويد به شما ياري مي نمايد.
گفت و گو مختصري كه در تحت راجع به اين موادتشكيل دهنده كليدي ارائه مي توان به شما در ادراك عالي آنان ياري مي نمايد.
۱. عنصر اوليه اندرويد استوديو چيست؟ كيت هاي پيشرفت برنامه (SDK)در اپ Android Studio، عنصر SDK يا اين كه software development kit كه به كيت گسترش نرم‌افزار داراي اسم و رسم ميباشد دربرگيرنده ابزارهاي مايحتاج مانند doc و فريمورك ها مي‌شود. SDK همينطور دربرگيرنده مشابه ساز ميباشد كه به شما امداد مي نمايد توسعه پيشرفت خويش را تست فرماييد.
۲. عنصر دوم اندرويد استوديو چيست؟ گوشه و كنار توسعه و گسترش يك دست (IDE)IDE به گسترش دهنده ياري مي نمايد تا كدهاي ما يحتاج را براي توسعه و گسترش اپ اندرويد بنويسد. IDE چيزي ميباشد كه به ادغام كيت هاي توسعه و گسترش نرم‌افزار و مدير آن‌ها مبني بر نياز يوزرها با پلاگين ها امداد مي نمايد.
۳. عنصر سوم Android Studio چيست؟ گويش اپليكيشن نويسياندرويد استوديو از دو لهجه جاوا و كاتلين كه دو لهجه اپ نويسي قانوني از طرف گوگل مي باشند تامين مي نمايد. همينطور مي‌توانيد از C++ & C از روش ابزار فرد ثالث استعمال فرمائيد. البته برخي از اپ هاي فرد ثالث به خير و خوبي با Android Studio عمل نميكنند و ممكن ميباشد بازدارنده عمل شما گردد. به اين ترتيب ايجاد كرد نرم افزار با كاتلين يا اين كه حاوا توصيه ميشود.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۹:۴۴ توسط:علي پور موضوع:

چرا يادگيري جاوا آسان است؟

به دلايل زيادي يادگيري جاوا سهل ميباشد. جاوا يك كدام از گويش هاي نرم‌افزار نويسي ميباشد كه به صورت وسيع آيتم دعوا، فراگيري و استعمال قرار مي‌گيرد. طراحي اپليكيشن اين نرم افزار براي اشكال مختلفي از پروژه هاي نرم افزار نويسي، صرف حيث از مقياس آن‌ها، از نرم‌افزار هاي اينترنت گرفته تا اپ هاي موبايل راياپارس گزينه استعمال قرار ميگيرد.ضمن اين جاوا يكي خواناترين گويش هاي اپليكيشن نويسي براي بشر ميباشد. بدين مفهوم كه فردي كه اطلاعاتي در زمينه ي اپ نويسي ندارد نيز قادر است با تحقيق كدهاي آن تا حدودي متوجه تلاش آن خواهد شد. به نمونه تحت دقت نمائيد:
char character = 'a';if(character=='a'){doSomething();} else {doSomethingElse();} 
با قرائت كد بالا مي‌توانيد به طور تقريبي آن را ادراك فرماييد. يك متغير واحد به اسم كاراكتر (character)وجود دارااست. در صورتي‌كه متغير كاراكتر موازي با سخن a باشد، سپس فعاليت بخصوصي را اعمال بده (با فراخواني doSomething())، application در غير اين شكل شغل ديگري را اعمال بده (با فراخواني doSomethingElse()).
 
چرا جداگانه از پلتفرم بودن جاوا التفات داراست؟براي بخش اعظمي از لهجه هاي اپ نويسي، شما مي بايست از كامپايلر جهت قابل شعور كردن كدهاي خويش براي ماشين به كارگيري نمائيد. دستگاه هاي گوناگون از لهجه هاي مختلفي استعمال مي نمايند. اين بدان معنا ميباشد كه ممكن ميباشد شما نياز به كامپايل كردن نرم‌افزار هاي خويش براي هر دستگاه و با گويش هاي متعدد داشته باشيد.
اماجاوا اين سيرتكامل وجود ندارد…كامپايلرهاي جاوا كدهاي شمارا از پرونده هاي منبع جاوا (قابل قرائت بوسيله بشر) به چيزي به اسم “bytecode” (قابل قرائت بوسيله جاوا ) تبديل مي نمايند. اين كدها به وسيله يك ماشين مجازي جاوا ترجمه مي‌شود؛ كه دقيقا مانند يك پردازنده فيزيكي روي كد فعاليت مي نمايد تا كد كامپايل گرديده را جاري ساختن كند.نرم‌افزار هاي اندرويدي در يك ماشين مجازي خاص به اسم Dalvik VM اعمال مي‌شوند. در واقع مي قدرت Dalvik VM را بستري در لحاظ گرفت كه نرم افزار اندرويد در آن جاري ساختن مي گردد. بدون نوع دستگاه.
 
چرا جاوا امن ميباشد؟از آنجايي كه اپ هاي جاوا در يك ماشين مجازي جاري ساختن مي‌شوند، از hardware دستگاه غيروابسته خواهند بود. به اين ترتيب، ماشين مجازي ميتواند اجراي كد را به طور ايمن در مقايسه با گويش هايي كه به صورت بي واسطه با كد دستگاه فعاليت مي نمايند، رمز گذاري ، مراقبت و رئيس نمايد.

هر اپليكيشن اندرويد با به كار گيري از يك اكانت كاربري گوناگون Dalvik VM روي سيستم دليل (بر اساس لينوكس) اعمال ميشود. نرم‌افزار هاي اندرويد بوسيله سيستم استدلال آيتم رسيدگي قرار گرفته و در شرايطي كه شغل نيكي نداشته باشند متوقف مي‌شوند (از جمله استعمال بيشتراز حد از نيروي پردازنده، رسپانسيو نبودن و …) براين اساس اصلي ميباشد كه اپ هايي كاربردي با ثبات و ريسپانسيو توليد نمائيد. نرم‌افزار ها ميتوانند با به كارگيري از پروتكل هاي تعريف و تمجيد گرديده با يكديگر مرتبط شوند.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۸:۳۵ توسط:علي پور موضوع:

مزيت‌هاي زبان نشانه گذاري XML

XML بر پايه ي گويش بشر هاست و خير كامپيوترها. به عبارت ديگر XML براي بشر قابل فهم و شعور ميباشد.تايپ كردن كد به لهجه نشان گذاري XML، مانند HTML بي آلايش ميباشد.XML تماما با جاوا سازگار و قابل پيشرفت ميباشد. طراحي اپليكيشن در اكس ام ال شما مي‌توانيد برچسب‌هاي خويش را ساخت نماييد يا اين كه از برچسب‌هاي توليد گرديده بوسيله ساير افراد استعمال فرمائيد كه از گويش طبيعي دامنه شما به كار گيري مي‌نمايند راياپارس و خصوصيت‌هاي لازم شما‌را دارا‌هستند.كاربرد لهجه نشان ‌گذاري XMLامروزه اپ‌ها و دستگاه‌هاي گوناگون از XML براي رئيس، ساختاربندي، ذخيره، جابجايي و اكران داده‌ها استعمال مي‌نمايند. application براي مثال، از لهجه نماد گذاري XML به صورت عظيم در تبادل داده‌هاي B۲B به كارگيري مي شود. XML همينطور استاندارد پوسته‌هاي پوشه آفيس مشتمل بر پوشه‌هاي مايكروسافت آفيس و گوگل ديتس ميباشد.
اين گويش نشان گذاري به مكان تركيب داده‌ها در يك مدرك HTML، آن را براي جداگانه كردن پوشه‌هاي اكس ام ال برون سپاري مي‌نمايد. از‌آن‌جا‌كه اين كدها داده‌ها را در پوسته متني معمولي ذخيره مي‌نمايد، اين ذخيره‌سازي غيروابسته از پلتفرم شما ميباشد و داده‌هاي شما‌را مي شود به راحتي منتقل كرد. هم‌اينگونه اين لهجه داده ها را سواي پوسته‌بندي خاصي در خويش ذخيره مي‌نمايد. همين مورد منجر ميگردد درهر سيستمي قابل حمل باشد و براي اكران آن نياز به hardware يا اين كه نرم افزار خاصي نباشد. اين انعطاف سبب گرديده كه XML در نرم افزار‌نويسي اينترنت و تلفن همراه گزينه به كار گيري قرار بگيرد.
يك كدام از ديگر از كاربرد‌ها، اين ميباشد كه شما ميتوانيد متن‌ها دلخواه خويش را در پوسته يك پوشه xml ذخيره نمائيد، بعد با ياري HTML سواي دقت به متن، به پياده سازي ظواهر آن بپردازيد. در انتها با ياري يكسري خط كد جاوا اسكريپت، متن هاي xml را در پوسته HTML اكران دهيد. اين شغل سبب ساز ميگردد هر فرصت كه نياز ميباشد بتوانيد متون را سواي تغيير‌و تحول ظاهري و كدهاي html تغيير و تحول دهيد.
 
XML در اندرويددر جاوا اندرويد از اكس ام ال براي پياده سازي Layout به كار گيري مي كنيم. چون اكس ام ال يك لهجه بسيار راحت و مدل هست، بدين ترتيب سبب نمي شود پياده سازي‌هاي Layout  هنگفت و نمايد شوند. XML به شما در تايپ كردن كد رابط كاربري (UI) در اندرويد امداد مي‌نمايد تا رابط كاربري متبوع خويش را پياده سازي فرمائيد. تگ‌هاي اين كد باطن پوشه‌هاي XML از پيش تعريف و تمجيد نشده‌اند در فيض ما مي بايست تگ هايي كه مورد نياز داريم را خودمان تعريف‌و‌تمجيد كنيم. XML زباني بسيار معمولي و مقياس پذير ميباشد كه هم به وسيله بشر و هم از نگاه دستگاه قابل قرائت ميباشد.در اندرويد شما با به كارگيري از گويش آرم گذاري اكس ام ال ميتوانيد به راحتي به پياده سازي UI در اندرويد بپردازيد. 
 


تفاوت XML و HTMLلهجه XML براي ذخيره و جابجايي اطلاعات به فعاليت مي رود. البته HTML براي اكران اطلاعات به كار گيري مي شود.مغاير HTML تگ‌هاي XML تعريف‌و‌تمجيد گرديده نيستند و شما بايستي بر حسب نيازتان آن‌ها را تعريف و تمجيد فرماييد.هيچ كدام جايگزين يكديگر نيستند زيرا هر مورد براي هدف ها خاصي پياده سازي گرديده اند.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۵:۰۱ توسط:علي پور موضوع:

از رقباي خود ايده بگيريد

مثل مدام رسيدگي و تحليل رقبا قادر است طراحي اپليكيشن به شما در يافت كردن لغات كليدي LSI هم ياري دهد. هر ورقه از رقبايتان كه در آن درجه گرفته‌اند را به توجه نظارت فرماييد و مشاهده كنيد براي هر واژه و كلمه كليدي مهم، راياپارس از چه لغات كليدي LSI سود كرده‌اند.
از وبسايت‌هاي دايره‌المعارف استعمال فرمائيد
در شرايطي كه براي عبارات كليدي مهم خويش به تارنما‌هايي مثل ويكي پديا رجوع‌نماييد، ميتوانيد كلمه ها كليدي LSI مربوط به آن‌ها‌را پيدا فرمائيد. application از جمله ويكي پديا ليستي از كلماتي كه براي تعريف مسئله موردنظر به فعاليت مي‌رود را در هر نوشته ي علمي علامت ميدهد.
گراف علم گوگل را مهندسي معكوس فرماييد
گوگل همواره پيوندها في مابين بشر‌ها، مفاهيم و موضوعات متعدد را در جايي به اسم گراف علم ذخيره مي‌نمايد. در هنگام اكران نتيجه ها كاوش معمولاً حاصل گراف علم گوگل نشانه داده مي شود. مي توانيد از اين گراف براي يافت كردن كلمه ها كليدي LSI استعمال نماييد. كافي ميباشد عبارات كليدي اساسي خويش را كاوش فرمائيد و بين حاصل گراف علم در ادامه عبارت‌ها و موضوعات مرتبط بگرديد. از آنجا در‌اين طريق از حاصل خويش گوگل به كار گيري كرده‌ايد، لغات انتخابي قيمت سرمايه‌گذاري تحت عنوان لغات كليدي LSI را دارا‌هستند.
كيفيت به كارگيري از عبارات كليدي LSIاستعمال از كلمه ها كليدي LSI به‌اين مضمون‌ وجود ندارد كه متن خويش را با سيلي از اين لغات و عبارت‌ها لبريز فرمائيد و خواننده را آزار دهيد. اين فعاليت خير‌فقط به شما در مرتبه‌ به دست آوردن ياري نمي‌نمايد، بلكه منجر مي‌گردد گوگل جايگاه شما‌را تحت بياورد. فقط كاري كه ما يحتاج ميباشد جاري ساختن دهيد به شغل بردن لغت ها كليدي LSI دست‌كم يك توشه در متن ميباشد تا گوگل بتواند رابطه موضوعي آن‌ها با واژه و كلمه كليدي مهم متن را پيدا نمايد. به علاوه به كار گيري از آن‌ها در نصيب‌هاي مختلفي مثل تيتر ورقه، توضيحات متا، تگ‌هاي هدينگ و ويژگي آلت تصاوير آزاد ميباشد و شمارا خوب به منظورتان ميرساند.
بيشتر بخوانيد: يادگرفتن استعمال درست از تگ‌ هاي هدينگ H1 تا H6 در متن
لغت ها كليدي LSI فاكتور جايگاه‌بندي گوگل نيستند
عبارات كليدي مرتبط تحت عنوان لغات، كلمات و ورودي‌هاي مربوط به يه مورد شناخته ميشوند. تحت عنوان نمونه در‌حالتي كه عبارت «ورزش فوتبال» را كاوش نماييد، كلماتي مثل دروازه‌بان، داور، استكان‌جهاني و... تحت عنوان كلمه ها كليدي مرتبط شناخته مي گردند. با اين درحال حاضر به خيال و خاطر داشته باشيد كه گوگل از روشي به اسم LSI براي ايندكس و مرتبه‌بندي مطالب به كارگيري نمي‌نمايد. ولي جان مولر نيز بدين مسئله اشاره كرده كه فاكتور مرتبه‌بندي به اسم LSI Keyword نيست. پس به مكان تمركز بر اين موردها، مطلبي بنويسيد كه بدون نقص بوده و نياز كاربر را پوشش دهد.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۴:۰۱ توسط:علي پور موضوع:

خالق فريمورك لاراول

استيناف معاش و مدل كاري اشخاص تبارك و برنده قادر است الهام نصيب معاش كاري ما باشد و ما‌را براي جاري ساختن شغل هاي بلندمرتبه ترغيب نمايد.  طراحي اپليكيشن حدوداً همگي برنامه نويس ها PHP لاراول را ميشناسند، حتي در‌صورتي‌كه از آن به كارگيري نكنند. البته آيا ميدانيد توليدكننده قاب ورك لاراول كه مي باشد و چكار مي نمايد؟ تيلور اوتول سازنده فريمورك لاراول و تاليف كننده From Apprentice To Artisan ميباشد.
تيلور اتول از زمانه كودكي عشق و علاقه متعددي  راياپارس به كامپيوتر داشته ميباشد. بعداز نقطه پايان متوسطه، براي ادامه علم آموزي وارد دانش گاه فناوري آركانزاس (Arkansas) در ايالات متحده شد. به گفته تيلور اوتول، وي اصول نخستين فراگيري نرم افزار نويسي را در دانش كده يادگرفت و پاره اي با ++C  نرم‌افزار نويسي كرد، ولي به عهد خودش هنوز چيزي درباره‌ي Open Source، هك و بقيه موضوعات علم ها كامپيوتر نمي دانست.
بعد از سوا التحصيلي از دانشكده، براي گذراندن يك عصر كارآموزي شش ماهه به كمپاني ABF Freight پيوست. وي اين زمان را بسيار اثر گذار ميداند و ميگويد در آن فرصت با نرم‌افزار‌نويس‌هاي خير و خوبي آشنا شدم و درباره ي نرم‌افزار‌نويسي، پياده سازي اپليكيشن و … چيزهاي متعددي حافظه گرفتم. در واقع اين برنامه نويس ها او‌را به جامعه Open Source معرفي كردند.
تيلور اوتول در تايم ها فراغت خويش به انديشه application فعال سازي يك كسب و كار فردي بود. وي در دانشكده با PHP عمل ميكرد و مي دانست كه‌اين لهجه چقدر دوستداشتني ميباشد و از مزاياي آن خبر داشت. به همين برهان وي شبانه روي پروژه PHP خودكار ميكرد. تيلور در آن فرصت از Codignatter بهره مند شد و معتقد بود كه‌اين كادر ورك بايستي خوب از اين باشد. به اين ترتيب هسته ي آن را ويرايش كرد و چيزهاي جديدي به آن اضافه كرد.
از جمله، يك تعلق مو جود در ASP.Net را به Framework اضافه كرد و سيستم ORM آن را بهبود داد. لاراول در بالا خرد بود، ولي با ياري جامعه اپن سورس، اين خدمت به صورت منظم بهبود پيدا كرده و امروزه يك كدام از شايسته ترين قاب ورك هاي PHP براي پياده سازي خدمت هاي اينترنت ميباشد.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۱۵ توسط:علي پور موضوع:

ايجاد و بروزرساني ديتابيس اندرويد

براي توليد، بروزرساني و بقيه عمليات مقر داده اندرويد طراحي اپليكيشن بايستي يك كلاس فرعي يا اين كه كلاس SQLiteOpenHelper ساخت فرمائيد. SQLiteOpenHelper يك كلاس كمكي براي مدير توليد مقر داده و مدير آن ميباشد. اين كلاس دو شيوه تحت را ارائه مي‌دهد:
onCreate (SQLiteDatabase db)onUpgrade  راياپارس (SQLiteDatabase db  int oldVersion ، int newVersion)كلاس SQLiteOpenHelper وظيفه مفتوح كردن مقر داده را در شكل وجود داشتن خزانه و ساخت و ساز مقر داده را در شكل وجود نداشتن خزانه بر عهده داراست و در شكل ضرورت شغل به روزرساني را جاري ساختن ميدهد.
كلاس SQLiteOpenHelper براي ساخت‌و‌ساز خزانه اطلاعاتي application ، صرفا نياز به يك اسم نياز دارااست. بعداز توسعه SQLiteOpenHelper ، شما بايستي روشهاي آن را روي ساخت‌و‌ساز ، onUpgrade و onCreate طراحي و جاري ساختن نماييد.
شيوه (onCreate(SQLiteDatabase sqLiteDatabase تنها يك توشه در حين چرخه اپ (اپليكشن) فراخواني ميشود. هر فرصت كه او‌لين تماس براي اخذ تابع  () getReadableDatabase يا اين كه () getWritableDatabase مو جود در سوپر كلاس SQLiteOpenHelper وجود داشته باشد، فراخواني ميشود. بدين ترتيب كلاس SQLiteOpenHelper بعد از ساخت‌و‌ساز خزانه اطلاعاتي و شيء SQLiteDatabase ، مشي () onCreate را فراخواني مي نمايد.
طريق (onUpgrade (SQLiteDatabase db، int oldVersion، int newVersion تنها در طول بروزرساني ها در ورژن جان دار فراخواني مي‌گردد. براين اساس براي بروزرساني يك ورژن مي بايست مقدار متغير ورژن منتقل گرديده در superclass constructor را ارتقا دهيم.
با نحوه onUpgrade ميتوانيم پرس و جو ها را براي اعمال هر عملي كه موردنياز باشد، اكران دهيد. درين نمونه خواهيد مشاهده كرد كه جدول (هاي) جانور در اكنون حذف شدن مي باشند و با نحوه ()onCreate مجدد فراخواني ميگردد تا جدول ها مجدد ساخت و ساز شوند. ولي جاري ساختن اين عمل اجباري وجود ندارد و تمامي چيز به نياز شما بستگي دارااست.
در صورتي‌كه ستون جديدي را در جدول ديتابيس اضافه نموده ايد، مي بايست ورژن خزانه اطلاعاتي را تغيير‌و تحول دهيد. در صورتي‌كه نياز داريد تا داده هاي مو جود را در جدول از دست ندهيد، ميتوانيد پرس و جو جدول را در شيوه onUpgrade (SQLiteDatabase db ، int oldVersion ، int newVersion) بنويسيد.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۴۷ توسط:علي پور موضوع:

فرگمنت و اكتيويتي چه تفاوت هايي با هم دارند؟

اكتيويتي صاحبخانه فرگمنت ميباشد: هر Fragment مطلقا مي بايست بوسيله يك اكتيويتي ميزباني خواهد شد، و هيچ فرگمنتي نميتواند بصورت غيروابسته جاري ساختن خواهد شد.فرگمنت مانند اكتيويتي غير وابسته وجود ندارد: اكتيويتي ها مي توانند طراحي اپليكيشن نسبتاً فارغ از نياز و تعلق به ديگر كامپوننت هاي نرم افزار، انجام شوند و استارت به عمل نمايند. ولي فرگمنت ها اين قابليت و امكان را ندارند.يك سري فرگمنت راياپارس قادر است در شيت وجود داشته باشد: Fragment ها مي توانند در كنار هم، در يك برگه از اپليكيشن قرار بگيرند.براي ارسال داده ها به فرگمنت از Bundle به كار گيري ميگردد: application پروسه هاي ارسال پيام در اكتيويتي و فرگمنت با هم تفاوت دارا هستند. در اكتيويتي ها از Intent و براي Fragment ها از Bundle استعمال مي گردد.براي استارت كردن فرگمنت از Fragment Manager استعمال مي گردد: فرگمنت ها با استعمال از Intent ها استارت مي گردند ولي Fragment ها براي اينكار مستلزم Fragment Manager مي‌باشند.كاربرد تشكيل داد فرگمنت اندرويد؟ فرگمنت ها تجهيزات متعددي را براي شما در نرم افزار نويسي اندرويد آماده مي نمايند كه ميتوانيد در هرمورد از نمايش هاي پايين از Fragment ها استعمال فرمائيد:
گشوده شدن يك پنجره خرد روي برگه: برخي اوقات شما نياز داريد كه جهت كسب اطلاعات خاصي از مخاطب، نياز به گشوده شدن يك پنجره كوچكتر روي برگه داشته باشيد.بالا وارد شدن يك پنجره از تحت كاغذ: يكي كاربرد هاي فرگمنت ها، گشوده شدن يك پنجره از تحت برگه ميباشد. از اين صفحات براي اعمال دادن عمل هاي خاصي استعمال ميگردد.داشتن بخش هاي متعدد در يك كاغذ: پياده سازي ماژولار يكي‌از خواص هايي ميباشد كه Fragment ها به نرم افزار شما اضافه مي نمايند.گشودن يكسري شيت متعدد در يك اكتيويتي: فرگمنت ها مي‌توانند صفحه ها مختلفي را داخل يك اكتيويتي براي شما طراحي نمايند.سناريوهايي كه در ذهنيت شما وجود دارااست: با به كار گيري از قابليت و امكان هايي كه Fragment ها در مشت شما قرار مي دهند، سناريوهايي كه در ذهن خودتان وجود دارااست را طراحي فرماييد.


برچسب: طراحي اپليكيشن،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۶:۵۳ توسط:علي پور موضوع: