مرجع مقالات رسمي اپليكيشن مرجع مقالات رسمي اپليكيشن .

مرجع مقالات رسمي اپليكيشن

ارتباط با سرور http در اندرويد هاي 9 به بالا

درود ميخوام درباره موضوعي در زمينه ي رابطه با سرور در نرم‌افزار هاي اپليكشن اندرويد حرف كنم. موضوعي كه براي خودم پيش اومد و بحران هايي رو برام ساخت كه بالاخره با امداد از منابع انگليسي قضيه حل شد. طراحي اپليكيشن گفتم شايد راياپارس بعضا از دوستان هم با اين زمينه عكس العمل كنن. شايد بهتره يك منبع فارسي هم براش باشه.

رابطه با سرور  http در اندرويد هاي تحت خيس از نسخه 9 مشكلي ساخت نمي كنه. البته در اندرويد هاي نسخه هاي فراتر از 8 مورد امنيت سرور application در سكو اوليه قرار گرفته و اندرويد 9 به بالا سرورهاي http رو حمايت نمي كنه و اندرويد9 اذن ارسال و اخذ داده ها با سرور  http رو نمي ده
اين زمينه به دليل امنيت پيوندها آپ با دنياي سوا آپ طراحي برنامه گرديده.
درحال حاضر بريم راز اصل مقاله
براي اينكه آپ ما بتونه با سروري كه http مي باشد رابطه برقرار كنه مي بايست ادرس دامنه سرور رو به ليست سپيد در آپ اضافه كنيم و به آپ بگيم اين دامنه جزو دامنه هاي امن است تا اندرويد اذن رابطه باهاشو بده.
آغاز مي بايست يك پوشه xml در دايركتوري res/xml/network_security_config.xml  ساخت‌و‌ساز نمائيد و كد تحت رو داخلش بنويسيد:



DomainName.com

اعتنا:
در بخش DomainName.com نشاني سرورتون رو جايگزين فرماييد
بعد از آن در فولدر منيفست آپ تون در تگ application كد تحت رو اضافه فرماييد. يعني اينجوري
 
android:networkSecurityConfig="@xml/network_security_config"android:usesCleartextTraffic="true"نرم افزار رو با sync فرماييد و براي ديباگ از اندرويد 9 به بالا به كار گيري و انجام نمائيد
برنده باشيد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۳:۳۷ توسط:علي پور موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :